سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی note 10 lite

سالهاست که پلاستیک در دنیای گوشی های هوشمند می‌گذرد - امروزه به سختی می‌توان تلفن‌هایی پیدا کرد که دو تخته شیشه چسبیده به یک قاب فلزی نباشند. بیشتر سازه های پلاستیکی در حال حاضر فقط در بخش بودجه فوق العاده ، زیر 150 دلار / 100 £ ظاهر می‌شوند ، بنابراین پلاستیک استفاده شده درNote 10 Lite به دلیل وجود خود قابل توجه است.

Odder هنوز هم قصد سامسونگ برای پنهان کردن این حضور را تا آنجا که ممکن است، از طریق نامگذاری عجیب و غریب  glassticو احساس، که به اندازه لیز لغزنده است و به همان اندازه به اثر انگشت علاقه دارد.

انتهایی که برای ایجاد احساس اولیه شیشه مانند ایجاد شده دارای چند اشکال است - اولین مورد این است که چگونه گوشی را لغزنده می‌کند. این تلفن علاقه مند به جلو انداختن مبل ها است. این همچنین به این معنی است که به نظر می رسد خراش ها با باد عبور می کنند. 10 دقیقه در جیب با چند کلید ، نوت 10 Lite به نظر می رسد که توسط یک گربه عصبانی مورد حمله قرار گرفته است.

تقریباً از هر منظر دیگری ، این گوشی در طراحی بسیار مدرن است. در بالای صفحه یک دوربین سلفی سوراخ دار قرار دارد،
 در حالی که یک حسگر اثر انگشت روی صفحه وظیفه را برای امنیت بیومتریک می‌کشد.
S Pen در سیلوی محتاط خود به زیبایی دور از چشم قرار می‌گیرد و آرایه دوربین سه گانه در عقب در یک مربع "اجاق گاز" با سلیقه قرار گرفته است. 
این یک زبان طراحی است که سامسونگ مدتی است با آن کار کرده و آن را اصلاح کرده است و Samsung Galaxy Note 10 Lite همانند اتاق هیئت مدیره در خیابان راحت است.
گفته شد ، با توجه به ابعاد، در حالی که استفاده از یک دستی امکان پذیر است، اما لزوما مطلوب نیست. وزن قابل حمل 199 گرمی برای همه به جز بزرگترین دستکش ها به معنی گرفتگی است، 
در حالی که کسانی که دست کوچکتر دارند می توانند آن را کاملا فراموش کنند. تمام دکمه های دستگاه در سمت راست آن قرار می‌گیرند، 
برای افراد چپ ایده آل نیستند و هیچ نشانه‌ای از "دکمه" Bixby بسیار بدخط وجود ندارد - بنابراین در کل یک طرح استاندارد است.
عملکرد
صفحه نمایش 6.7 اینچی Samsung Galaxy Note 10 Lite اولین احساس عالی را ایجاد می کند. سامسونگ که تولید کننده اصلی آنها در سطح جهانی است ، 
یکی دو نکته را در مورد ساخت یک صفحه خوب AMOLED می داند ، و این از این قاعده مستثنی نیست.
برای شروع ، دقت رنگ عمدتا خوب است - مخلوط کردن صدای واقعی با کمی پاپ و صدا ، به این معنی که تصاویر ، متن و ویدیو برجسته می شوند بدون اینکه مضحک به نظر برسند.
 
میزان روشنایی نیز با داشتن نمایشگر به حداکثر 800 نیت نقطه اوج است ، که به آن اجازه می دهد در آزمایشات خود به راحتی با یک آفتاب تابستانی تابستانی مقابله کند. این روشنایی
 بالا همچنین امکان مطابقت با HDR10 را فراهم می کند ، به این معنی که اگر محتوای مناسب داشته باشید به همان نسبت تجربه تماشایی خواهید داشت.
 
با توجه به اینکه صفحه نمایش مبتنی بر OLED است ، تمام مزایای مورد انتظار در بازار بسیار کم است. سیاه ها بی نهایت هستند و سطح کنتراست 
برای چشم خوشایند است. همچنین اجرای صفحه نمایش همیشه روشن ، نمایش زمان ، اطلاعات اعلان و موارد دیگر هنگام قفل شدن دستگاه وجود دارد.
 همانطور که انتظار می رود ضربه کمی به عمر باتری می زند ، اما برای کسانی که هنگام کار تلفن خود را روی میز صاف نگه می دارند یک امتیاز قطعی است.
از نظر وضوح تصویر هیچ جای شکایتی وجود ندارد ، پنل 1080 x 2400 به معنای تراکم پیکسل تقریبا 394 پیکسل در هر اینچ است که بیش از حد مناسب است.
 با قرار دادن یک میکروسکوپ در فاصله یک اینچ از صفحه نمایش ، ممکن است مواردی پیدا شود ، اما در هر مورد استفاده دیگری هیچ دلیلی برای شکایت وجود ندارد.
نکته ای که ما به آن توجه کردیم موقعیت یابی دوربین سلفی سوراخ دار است. در وسط ، به یک طرف متمایل نیست ، این یک پیروزی برای تقارن است اما برای کاربرد نیست.
 هنگام مشاهده هر محتوای ویدئویی ، سوراخ وجود آن را مشخص می کند و فراموش کردن آن غیرممکن است.
مزاحمت دیگر سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر است که کند ، غیر قابل اعتماد و به طور کلی استفاده از آن دردناک است. این مسئله جای تاسف دارد ،
 زیرا استانداردهای چنین گزینه هایی توسط افرادی مانند OnePlus بسیار بالا رفته است - تشخیص فوری باید داده شود.
نبود نرخ تازه سازی بالای صفحه نیز می تواند ناامید کننده باشد. در حالی که سرعت 90 هرتز در حال تبدیل شدن به سرعت در سطح قیمت است ، 
سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت در 60 هرتز عقب مانده است. شاید یک محصول جانبی از چیپست قدیمی استفاده شده باشد ، 
می تواند کیفیت قابل توجهی در زندگی باشد و باعث می شود این تلفن با گذشت زمان قدمت بیشتری داشته باشد.
 
دوربین
تنها چند سال پیش ، داشتن سه دوربین بر روی گوشی های هوشمند به عنوان تعریف بیش از حد در نظر گرفته می شود - اما در سال 2020 کمترین چیزی است که انتظار داریم.
Note 10 Lite دارای تنظیمات استانداردی برای سامسونگ است ، به این معنی که یک لنز فوق عریض ، یک تله فوتو و یک لنز استاندارد دارند که هرکدام با 12 مگاپیکسل تماس می گیرند. 
در اینجا هیچ جنون مگاپیکسلی وجود ندارد.
کیفیت عکس ، در سراسر صفحه ، عالی است. رنگ ها بدون داشتن اشباع بیش از حد تیز هستند ، جزئیات خوبی بدون وضوح زیاد وجود دارد و تصاویر تولید شده حس عمق خوبی دارند.
بین لنزهای مختلف ، چند افت و تغییر در کیفیت وجود دارد ، به ویژه در تعادل رنگ سفید. به ویژه سنسور فوق عریض نسبت به سایر گیرنده ها گرمتر می شود ، 
در حالی که تله لمس را با وضوح بیشتری اعمال می کند.
درست به ترجیحات ظاهری سامسونگ ، نویز از بین می رود و رنگ ها به طور کلی کمی بیشتر از آنچه ممکن است ترجیح دهند پخته می شوند ، اما برای بیشتر تصاویر تولید شده بسیار عالی تلقی می شود. 
یک تعجب خوب نیز اثربخشی حالت شب است.
 این ، در صحنه های تاریک ، از طریق مجموعه ای از نوردهی های طولانی ، روشنایی ، جزئیات ، رنگ و کنتراست را بهبود می بخشد و یکی از بهترین نمونه های چنین حالتی است که با قیمت دیده ایم.
هنوز هم ، در مقایسه با تلاش های جدید سامسونگ ، فداکاری هایی صورت می گیرد - به عنوان مثال بزرگنمایی در اینجا "فقط" 2 برابر در مقابل 10 برابر در Galaxy S20 Ultra است. 
همچنین دیافراگم متغیر مکانیکی و تعداد مگاپیکسل زیاد وجود ندارد. صرف نظر از این یک بسته کلی عالی دوربین است.
فیلم با حداکثر وضوح 4K ضبط می شود و فیلم در کل زنده ، با جزئیات و خوب است. 
دوربین سلفی جزئیات مناسبی را ضبط می کند ، اما دامنه دینامیکی محدودی دارد و در بهترین حالت جلوه های زیبایی موجود نیز بحث برانگیز هستند.
 آن لغزنده ها را حداکثر تنظیم کنید و مانند بیگانه مومی که همیشه آرزو داشتید باشید ، به نظر خواهید رسید.
همچنین برای تهیه انواع لوازم جانبی Note 10 lite می‌توانید به قسمت لوازم جانبی Note 10 lite  استایل‌ آپ مراجعه کنید.